تصفیه آب هما - اولین تولید کننده فیلتر تصفیه آب - 09157155007

عدم دسترسی به آب پاک و آشامیدنی تا به امروز یکی از بزرگترین مشکلات میلیونها نفر در سرتاسر جهان باقی مانده است، اما توسعه و پیشرفت در فناوری نانو و ابداع فیلترهای جدید آب که بیشتر به چای های کیسه ای شباهت دارند می توانند راه حلهایی بسیار تاثیرگذار به شمار روند.دم دسترسی به آب پاک و آشامیدنی تا به امروز یکی از بزرگترین مشکلات میلیونها نفر در سرتاسر جهان باقی مانده است، اما توسعه و پیشرفت در فناوری نانو و ابداع فیلترهای جدید آب که بیشتر به چای های کیسه ای شباهت دارند می توانند راه حلهایی بسیار تاثیرگذار به شمار روند.

تصفیه آب با چای کیسه ای
فیلتر چای کیسه ای ایده استادی در دانشگاه "استلن بوش" به نام "کلوئت" در جمهوری چک است که با هدف ارائه روشی تاثیرگذار اما کم هزینه برای تصفیه آب ناسالم در مناطق محروم جهان ارائه شده است. این فیلتر با ابعاد دهانه بطری های استاندارد منطبق است، به این معنی که این فیلترها قابل تعویض بوده و متناسب با کیفیت آبی که باید فیلتر شود، هزینه ای بین یک تا پنج سنت در لیتر خواهد داشت. به گفته کلوئت ساده ترین راه برای متصور شدن این فیلترها، تجسم آنها به شکل چای کیسه ای بود.


لایه خارجی این فیلترها با استفاده از پلیمری "بیوسیدی" پوشش داده شده است، یعنی این فیلتر می تواند در حین تصفیه کردن آب باکتری های موجود در آن را نیز از بین ببرد. همچنین درون این فیلتر کربن فعال شده قرار دارد که می تواند آلودگی های شیمیایی آب را از بین ببرد. همچنین به گفته کلوئت به خاطر سپردن ظرفیت تصفیه این فیلترها بسیار آسان است: یک کیسه = یک لیتر آب.
این فیلترهای کیسه ای قابل بازیافت بوده و در محیط طبیعی کاملا قابل جذب هستند. با این همه کلوئت باور دارد تمامی فناوری های موجود در جهان محدودیتهای ویژه خود را دارند، برای مثال نمی توان با استفاده از این فیلتر آب فاضلاب را به آب آشامیدنی تبدیل کرد، اما در صورتی که آبی به شدت آلوده در دسترس باشد که در هر میلی لیتر آن یک میلیون باکتری در حرکت باشند، این کیسه می تواند تعداد باکتری ها را به 10 باکتری در میلی لیتر کاهش دهد.
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل متحد، کبود آب تمیز و عدم رعایت بهداشت ناشی از آن سالانه 1.6 میلیون کودک را از سرتاسر جهان به کام مرگ می کشاند. از این رو کلوئت در نظر دارد هرچه زودتر این فیلترهای اثربخش را در کشورهای مختلف در سرتاسر جهان توزیع کند.
تصفیه آب با نانو
فیلترهای چای کیسه ای تنها فناوری جالب توجه جهان برای تصفیه آب به شمار نمی روند، محققان دانشگاه استنفورد نیز در تلاشند با کمک گرفتن از فناوری نانو و استفاده از نقره فیلترهای تصفیه کارامدی را ارائه کنند.
این فیلتر در اصل ابزاری توری مانند است که از ترکیب سیلندرهای ریز کربنی که به نانو لوله شهرت دارند به همراه سیمهای نقره ای ساخته شده اند. نقره به خاطر قدرتی که در نابود کردن باکتری ها دارد بسیار مشهور است اما افزودن یک جریان الکتریکی به این روند می تواند فرایند نابود باکتری ها را تاثیرگذارتر کرده و تا 98 درصد از آنها را نابود کند.
به گفته محققان تمرکز باکتری ها پس از تصفیه به میزان متراکم بودن آنها قبل از تصفیه بستگی دارد، یعنی اگر تمرکز باکتری ها در آب ناسالم بسیار بالا باشد برای تصفیه کردن آن با استفاده از این ابزار نانویی به زمان بیشتری نیاز خواهد بود.
بر اساس گزارش سی ان ان، انرژی که این فیلتر برای تصفیه کردن آب نیاز دارد را می توان با استفاده از هر ابزاری با قابلیت تولید 20 ولت انرژی تامین کرد برای مثال یک صفحه خورشیدی کوچک برای تامین این انرژی کافی خواهد بود. با این همه محققان در تلاشند نمونه های کم مصرف تری از این فیلتر را نیز تولید کنند، فیلترهایی که تنها 9 ولت انرژی صرف خواهند کرد. 

منبع : سایت تولیدی و بازرگانی هما


تصفیه آب در مشهد 09157155007فیلتر کربن فعالفیلتر کربن فشردهتصفیه آب هما - اولین تولید کننده فیلتر تصفیه آب - 09157155007
========================

تولیدی و بازرگانی هما
اولین و بزرگترین تولید کننده و طراح فیلتر های پلی پروپیلن، نخ تابیده ، فیلترهای کربنی و خاص

و

تنها نماینده انحصاری دستگاه تصفیه آب Sure Life در ایران
ما اولین تولید کننده فیلتر در ایران هستیم هدف ما جلب رضایت شما و تضمین کیفیت میباشد