آب در فرهنگ ایرانیان

تصفیه آب Sure Life -  09157155007

ایرانیان همیشه با دیده احترام به آب نگریسته اند.هنوز هم هر جا که «آبادان»است و«بیابان»،در پیوند است با آب و آب مایه زندگی.«آب»همراه سه عنصر «آتش»و«باد»و«خاک»نزد ایرانیان از تقدس ویژه ای برخورداراست.تقریبا در همه نوشته های پیش از اسلام ، جایگاه آب در مجموعه آفرینش بسیار حساس است.هرودوت می نویسد ،ایرانیان در هیچ رودخانه ای حتی دست هایشان را نمی شویند و دست شستن دیگران را هم در آب نمی پذیرندو به رودخانه احترام می گذارند.استرابون نیز لابد با تکیه بر نوشته هرودوت به همین موضوع اشاره می کند.او مینویسد که ایرانیان در آب روان شستشو نمی کنند و در آب روان لاشه و مردار وروی هم رفته چیزهای ناپاک نمی اندازند.البته از گزارشی درباره هخامنشیان داریم،می دانیم که داریوش برای رساندن تیرک های سدر،از لبنان به شوش ،از آب روان استفاده کرده است.روشن نیست در این رویدادها،برای جلوگیری از دژرفتاری به آب چه اندیشه ای گمارده شده است. ( تصفیه آب sure life )( تصفیه آب خانگی )
نویسندگان پس از اسلام نیز جا به جا از آب به نام یک پدیده گرانفدر یاد کرده اند .نظامی می گوید:

چنین گفت بر من به دانش درست                                  که جز آب جور نبود از نخست

ز باران او گشت پیدا سپهر                                          پدیدار آمد از برق او ماه و مهر

ز ماهیتی کز بخاز اوفتاد                                            زمین گشت و بر جای خویش ایستاد

از تقدس آب نزد ایرانیان همین بس که «میهن»و«زادگاه»را «آب و خاک»می نامند.



تیرگان ورمز اسطوره آبریزان یا آب پاشان

یکی از آیین های جشن تیرگان،شستشوی بیرون از برنامه روزانه و پاشیدن آب و گلاب بر سر وروی یکدیگر است.این جشن پیوند ژرفی با تقدس آب در فرهنگ ایرانیان دارد و جشن تیرگان ، تیر روز از تیرماه ءایین ویژه ایزد باران است. دو داستان بسیار زیبا و دل انگیز در مورد آیین ابریزان وجود دارد که نشان از مهر ومحبت ایرانیان دارد. داستان نخست به گزارش شاهنامه فردوسی و ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه می باشد.
حکیم فردوسی در شاهنامه دل انگیز خود چنین گزارش می دهد که کیخسرو بعد از جنگ با افراسیاب و کشتن او چنین در درونش دریافت که کارش در جهان به پایان رسیده و باید به جهان ایزدان بپیوندد،پس درم و دینار بسیار به موبدان وتهیدستان داد و به نامداران و سپاهیان سفارش های در خورد کرد و جانشین تاج و تخت برگزید.سپس فرمان داد تا سپاه به راهی که او می گوید همراه شوند . پس از چندی در راه به چشمه ای برخوردند و کیخسرو همان جا فرمان به ماندن داد و گفت که تا سحر بیشتر در کنار سپاه نیست . ( تصفیه آب sure life )( تصفیه آب خانگی )
ابوریحان نیز چنین ادامه می دهد که(افزوده بر گزارش فردوسی ) بیژن بر چهره کیخسرو- که کنار چشمه خفته بود- آب پاشید تا خسرو چشم گشود. از این است که ایرانیان با مهری که به کیحسرو دارند ، از آن پس در تیرماه ، که تین داستان رفته بود به سر وروی یکدیگر آب می پاشند. داستان دوم مربوط به نوشته شمس الدین محمد ابی طالب انصاری دمشقی(درگذشت:727ه . ق ) می باشد که می نویسد :همه ایرانیان در عیدهای خود شب ها آتش می افروزندو سپیده دمان آب می پاشند و پاشیدن آب برای پاکیزگی است و از آن روی است که چون فیروز ،پسر یزدگرد از کار خویش رهایی یافت و شهر اصفهان را بنا کرد ، هفت سال باران نبارید. آن گاه که باران آمد، آب باران را بر تن خویش ریختند و شادی کردند و پس از آن سال این کار رسم شد. ( تصفیه آب sure life )( تصفیه آب خانگی )

دیگر مراسم جشن تیرگان
بطوریکه زرتشتیان می گویند در قدیم این جشن به بزرگی نوروز برگزار می شد و 9 روز طول می کشید که یکی از آداب گذشته اید بود که در تیر روز تاری از ابریشم الوان و سیم نازک و ظریف که تیر وباد است می بافتند و آن را به مچ دست یا دگمه لباس می بستند و شیرینی می خوردند ودر روز باد ایزد که بیست و دوم تیر یعنی 10 روز بعد است، آن تار را باز کرده به باد می دادند و باز شیرینی می خوردند.
در مورد فلسفه این تار می گویند به دلیل اهمیت زیاد این جشن در این روز همگی لباس نو می پوشیدند و 9 روز جشن را ادامه می دادند. چون برای همه پوشیدن لباس نو ممکن نبود این تار بافته می شد که در واقع نماینده لباس نو بود که به مچ دست یا دگمه لباس می بستند که در واقع یک پوشیدنی نو از دوختنی یا بافتنی همراه داشته باشند.امروز بستن این تار در میان زرتشتیان معمول نیست. ( تصفیه آب sure life )( تصفیه آب خانگی )
از مراسم بسیار قدیمی که باز امروز مرسوم نیست،خوردن گندم پخته در روز جشن و شکستن سفالها در این روز بود که ابوریحان بیرونی دلیل خوردن گندم را چنین می گوید که چون در جنگ افراسیاب و منوچهر و پس از صلح آنهامردم همچنان در حصارها زندگی می کردند و فرصت آرد کردن گندم را نداشتند مجبور بودندگندم پخته را بخورند.شکستن سفال ها را که از آیین های قدیم این جشن می دانند به جنگ افراسیاب و منوچهر و همچنین ستاره تیر یا ایزد باران وآب مربوط می دانند. ( تصفیه آب sure life )( تصفیه آب خانگی )
از دیگر مراسم این جشن که بسیار زیبا برگزار می شد و باز باید گفت که امروز معمول نیست «لال شیش»می بود.جوانان ترکه به دست به خانه هایی می رفتند و در می زدند و با دیدن صاحب خانه او را آرام با ترکه می زدند و سپس با دریافت هدیه ای ترکه را به صاحب خانه می دادند و او آن ترکه را تا سال دیگر به عنوان شی متبرکی نگهداری می کرد. در اینجا شیش=ترکه=تیر ، یادآور تیر آرش است و رفتار لال بازی حکایت از سکوت و آرامش و در عین حال پنهان کاری می کند.
و در آخر رسم دیگری که با ابعاد بر جای مانده فال کوزه می باشد که شب جشن تمام افراد فامیل و آشنا دور هم جمع می شدند و کوزه ای را از آب پر می کردند و دختر باکره ای این کوزه را می گرداند و تمام افراد با نیتی شی ای را در آن کوزه می انداخت و در آخر در شب این دختر کوزه را کنار آتش گاه یا محل نورخانه می گذاشت و تا روز بعد که جشن بود و پایان آن همان دختر با خواندن غزل ها و شعرهای گوناگون افراد حاضر در جشن اشیا موجود در کوزه را بیرون می آورد و صاحب شی ، شعر شی خود را به شگون دریافت می کرد. ( تصفیه آب sure life )( تصفیه آب خانگی )

تصفیه آب sure life ، تصفیه آب صنعتی sure life ، فروش انواع فیلتر تصفیه آب


تصفیه آب Sure Lifeتصفیه آبتصفیه آب در مشهد 09157155007


مجموعه ای عظیم و ارزشمند از دستگاه های تصفیه آب sure life در گستره تمامی مدلهای ساده ، پیشرفته و صنعتی در انحصاری شرکت بازرگانی آسایش گستر هما (Sure Life) دارنده تمامی استاندارد های جهان و چندین برند جهانی دیگر مانند: PURE TEC, C.A.T,ARTEC, Softwater kingwater, عرضه می گردد. ( تصفیه آب sure life )( تصفیه آب خانگی )
تولید و پخش انواع فیلترالیافی فیلتر کربن فعال فیلتر کربن فشرده فیلتر پلی پروپیلن فیلتر الیافی نخ تابیده.
شرکت های علاقه مند از سراسر کشور می توانند جهت اخذ اطلاعات بیشتر و شرایط قرارداد با تلفن: 4-38480950-051 (8 خط)
واحد فروش و خدمات پس از فروش و یا با شماره : 09157155008 مدیر فروش سیتم های تصفیه آب sure life صنعتی و تصفیه آب خانگی و 09157155007 مدیر فروش فیلتر های تصفیه آب تولیدی و خارجی شرکت، تماس حاصل فرمایند . ( تصفیه آب sure life )( تصفیه آب خانگی )
تلفکس: 4-38480950-051
ایمیل :  kingwater2014@hotmail.com
ایمیل :  ppfilters@hotmail.com

حضوری جدید در عرضه تجهیزات تصفیه آب و تصفیه هوا همراه با خدمات طلایی همـــا  - ( تصفیه آب sure life )( تصفیه آب خانگی )
 وب سایت:  www.kingwater.ir        www.ppfilters.ir
 آدرس : مشهد، سه راه ادبیات، مقـــابل جهاد دانشگاهی – اسدالله زاده4 – پلاک77-کدپستی: 9183616667 تلـفن:37277774 -4-38480950-051

( تصفیه آب sure life )( تصفیه آب خانگی )

تصفیه آب در مشهد 09157155007فیلتر کربن فعالفیلتر کربن فشردهتصفیه آب هما - اولین تولید کننده فیلتر تصفیه آب - 09157155007
========================

تولیدی و بازرگانی هما
اولین و بزرگترین تولید کننده و طراح فیلتر های پلی پروپیلن، نخ تابیده ، فیلترهای کربنی و خاص

و

تنها نماینده انحصاری دستگاه تصفیه آب Sure Life در ایران
ما اولین تولید کننده فیلتر تصفیه آب در ایران هستیم هدف ما جلب رضایت شما و تضمین کیفیت میباشد